ORGANIZATION

JABATAN PENDIDIKAN JASMANI & KESIHATAN  
INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS ILMU KHAS

 

OBJEKTIF

  • Memperlengkapkan diri pelajar supaya dapat menjadi guru PJK yang mempunyai kompetensi tinggi, berpengetahuan, berketrampilan dan berkemahiran dalam pengajaran dan pembelajaran.
  • Memberi pendedahan yang meluas dalam pengajaran dan pembelajaran Pendidikan Jasmani, Pendidikan Kesihatan dan Kecergasan melalui kursus, bengkel, seminar dan forum.
  • Meningkatkan kecemerlangan jabatan dalam bidang akademik dan profesional untuk menjadi pusat rujukan program Pendidikan Jasmani, Pendidikan Kesihatan dan Kecemerlangan.

VISI

Menerajui Kecemerlangan Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan Yang Memenuhi Aspirasi Pendidikan Guru Malaysia Dan Kementerian Pendidikan Malaysia.

MISI

Melahirkan Pendidik Yang Dapat Menangani Perubahan Yang Berterusan Dalam Bidang Pendidikan Jasmani Dan Berwatak Untuk Menjunjung Aspirasi Kementerian Pendidikan Malaysia Dan Warisan Budaya Negara.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut maklumat dan setiap aktiviti yang telah dijalankan oleh Jabatan Pendidikan Jasmani & Kesihatan anda boleh merujuk PORTAL IPIK.